Sam Smith - The Lighthouse Keeper

 

 

[Verse 1]
Build yourself a boat, babe

寶貝,幫你自己建造一艘船
Make yourself a sail

開啟你的航程
Float into the ocean

飄進海洋
To nowhere

無處可去
Yeah, I see you're lookin'

對,我看到你在尋找
Looking for a sign

尋找一個標誌
Praying for a beacon

祈禱有個指引的明燈
So here's the light

所以這就是你要的光芒

[Pre-Chorus]
My arms will be wide open

我的手臂會大大的張開
For the moment you arrive, arrive

為了你到來的那一刻

[Chorus]
When you set sail on your journey

當你開始你的旅程時
And happiness is far away

而且快樂離你遠去
Love will guide you 'til the mornin'

愛會指引你直到黎明
Lead your heart down to the bay

引導你的心到海灣
Don't resist the rain and storm

不要抗拒暴風豪雨
I'll never leave you lost at sea

我不會讓你在海上迷失
I will be your lighthouse keeper

我會成為引導你的燈塔
Bring you safely homе to me

帶你安全回家
I will be your lighthouse keepеr

我會成為引導你的燈塔
Bring you safely home

讓你安全回家

[Verse 2]
Yeah, I see you're lonely

對,我看到你獨自一人
Going in alone

單獨的前行
Fire up the engine

發動你的引擎
Stoke the coal

儲存你的燃料
Floatin' on a feeling

在這些艱難的事情上載浮載沉
Fighting with the tide

對抗這些浪潮
Hope you'll be home for Christmas time

希望你在聖誕節可以回到家

[Pre-Chorus]
My arms will be wide open

我的手臂會大大的張開
For the moment you arrive, arrive

為了你到來的那一刻

[Chorus]
When you set sail on your journey

當你開始你的旅程時
And happiness is far away

而且快樂離你遠去
Love will guide you 'til the mornin'

愛會指引你直到黎明
Lead your heart down to the bay

引導你的心到海灣
Don't resist the rain and storm

不要抗拒暴風豪雨
I'll never leave you lost at sea

我不會讓你在海上迷失
I will be your lighthouse keeper

我會成為引導你的燈塔
Bring you safely homе to me

帶你安全回家
I will be your lighthouse keepеr

我會成為引導你的燈塔
Bring you safely home

讓你安全回家

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 老黃 的頭像
    老黃

    黃老先生有塊地

    老黃 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()