Aim high – 9m88

988.jpg

將眼神放鬆才能看到更遠的地方

By softening the gaze, you'll reach further place.

這句話是放在這首歌youtube簡介裡面的一句話

有時候因為太執著於目標反而一直停留在原地都沒有發現

就像是在大海中望著島嶼,卻沒有發現自己只是原地打水

不如將目光短暫的放在自己身上來檢視自己

 

這首歌收錄在9m88首張創作專輯《平庸之上 Beyond Mediocrity》中,9m88和韓國雙人團體Offonoff0_Channel共同打造。

 

Everyone has weakness

每個人都有弱點

I don't mind being honest

我不介意當個誠實的人

I can take off my guard and show you my scars

我可以卸下我的防備給你看我的傷疤

 

No need to be indecisive

不需要優柔寡斷

Don't wanna be afraid no more

不想再害怕

Cus you know, no matter what they say

因為你知道不管他們說什麼

You gotta get things going on

你都會讓事情繼續

 

I'm not perfect, yet I'm a determined soul

我不完美但我有個堅定的靈魂

Every little step seems so slow

每一步看起來都很緩慢

Don't want nobody take control

不想要別人來掌控

Something indescriptive, inaudible

有些無法描述、無法聽見的東西

Let me show you if you choose to believe it

如果你相信的話,讓我展示給你看

 

When you aimin' high

當你志向高處

I'm aiming higher

我會比你更高

I'll be running fast

我會跑得飛快

When you feel tired

當你疲憊的時候

 

You try to play a game

你想玩把戲

Tricks are all the same

手法全部都一樣

I'm getting stronger

我會越來越強大

So hey

所以

I'm not too bothered

我並不那麼在意

 

When you aimin' high

當你志向高處

I'm aiming higher

我會比你更高

I'll be running fast

我會跑得飛快

When you feel tired

當你疲憊的時候

 

You try to play a game

你想玩把戲

Tricks are all the same

手法全部都一樣

I'm getting stronger

我會越來越強大

So hey

所以

I'm not too bothered

我並不那麼在意

 

Aim high, aim high, I aim high

志在高處,我志在高處

Aim high, aim high, I aim high

志在高處,我志在高處

Aim high, aim high, ohhh

志在高處,志在高處

 

我不想再等了

我的聲音是我的

我要大聲的唱

讓旋律在世間迴盪

 

甩掉所有的假想

抑或是假想敵

那些懷疑

All eyes on me

(都在注視著我)

讓人分不清自己

 

不完美的讓我驕傲

固執的無可救藥

But I'm gonna make my ma proud

(但我會讓我媽驕傲)

我相信她知道 她知道

 

不要別人來教我怎麼做

那就往前走不要停留

無法言喻的力量

牽動著我

 

When you aimin' high

當你志向高處

I'm aiming higher

我會比你更高

I'll be running fast

我會跑得飛快

When you feel tired

當你疲憊的時候

 

You try to play a game

你想玩把戲

Tricks are all the same

手法全部都一樣

I'm getting stronger

我會越來越強大

So hey

所以

I'm not too bothered

我並不那麼在意

 

When you aimin' high

當你志向高處

I'm aiming higher

我會比你更高

I'll be running fast

我會跑得飛快

When you feel tired

當你疲憊的時候

 

You try to play a game

你想玩把戲

Tricks are all the same

手法全部都一樣

I'm getting stronger

我會越來越強大

So hey

所以

I'm not too bothered

我並不那麼在意

 

資料擷取自網路

arrow
arrow
    文章標籤
    9m88 aim high 中文歌詞翻譯
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 老黃 的頭像
    老黃

    黃老先生有塊地

    老黃 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()