T.I. - Live Your Life ft. Rihanna

 

這首歌除了旋律好聽之外,歌詞也頗正面的

在心情低落的時候聽真的是蠻鼓勵人心

 

 

[Sample (over intro)]

Miya hee, miya ho, miya hu, miya ha-ha

Miya hee, miya ho, miya hu, miya ha-ha

Miya hee, miya ho, miya hu, miya ha-ha

Miya hee, miya ho, miya hu, miya ha-ha

 

[Intro: T.I.]

Ay... this a special what's happenin' to all my

這個特別的禮物要獻給所有

All my soldiers over there in Iraq

所有在伊拉克的軍人

E'rybody right here

每個在這裡的人

What you need to do is be thankful for the life you got, y'knowmsayin?

所有你需要做的事情是感激你所擁有的人生,你知道我在說什麼嗎?

Stop lookin' at what you ain't got

不要再看你沒有什麼

Start bein' thankful for what you do got

開始感激你所擁有

Let's give it to 'em baby girl, hey

讓我們把我們擁有的給他們吧

 

[Chorus: Rihanna]

You're gonna be, a shinin' star

你將會成為超級巨星

In fancy clothes, and fancy cars

穿著華麗的衣裳,坐著名貴的轎車

And then you'll see, you're gonna go far

然後你會看到,你的未來一片光明

Cause everyone knows, just who ya are-are

因為每個人都知道你是誰

So live your life (AYY! Ayyy ayyy ayyy)

所以不要顧慮別人,過你自己的人生吧

You steady chasin' that paper

你不停地賺著大錢

Just live your life (OHH! Ayyy ayyy ayyy)

就別管別人的想法,過自己的人生吧

Ain't got no time for no haters

沒有時間給那些酸民們

Just live your life (AYY! Ayyy ayyy ayyy)

就別管別人的想法,過自己的人生吧

No tellin' where it'll take ya

不用讓大家知道你會怎麼樣

Just live your life (OHH! Ayyy ayyy ayyy)

就別管別人的想法,過你自己的人生吧

Cause I'm a paper chaser

因為我是個追逐金錢的人

Just livin' my life (AYY) my life (OHH)

就過著我自己的人生

My life (AYY) my life (OHH)

我的人生

Just livin' my life (AYY) my life (OHH)

就過著我自己的人生

My life (AYY) my life (OHH) just livin' my life

我的人生,就過我自己的人生

 

[Verse 1: T.I.]

Hey, never mind what haters say, ignore 'em 'til they fade away

嘿!永遠不要理會那些酸民說了什麼,無視他們直到他們消失

Amazing they ungrateful after all the game I gave away

令人意外的是在我放手所有的競爭中他們是多麼不知感激

Safe to say I paved the way for you cats to get paid today

可以肯定的說你今天有錢賺是因為我幫你鋪了你的道路

You'd still be wastin' days away now had I never saved the day

如果我沒有做這些努力,你現在依然在浪費時間

Consider them my protege, homage I think they should pay

視他們為我的門徒,我想他們應該要尊敬我

Instead of bein' gracious, they violate in a major way

不但沒有心存感激,反而理直氣壯

I never been a hater, still, I love 'em in a crazy way

我並沒有因此心懷怨恨,而是用瘋狂的程度去愛他們

Some say they sold the yay' you know they couldn't get work on Labor Day

有些人說他們出賣了某些,恩你也知道是什麼,導致他們無法工作

It ain't that black and white, it has an area the shade of gray

這些事情並不是是非分明,是有灰色地帶的

I'm Westside anyway, even if I left today and stayed away

即使我今天離開並滾得遠遠的,我還是從西邊來的

Some move away to make a way, not move away cause they afraid

有些人離開去創造自己的道路,並不是因為害怕而離開的

I brought back to the hood, and all you ever did was take away

當我回到家鄉,然後你們做的事是把我搜括的一乾二淨

I pray for patience but they make me wanna melt they face away

我祈禱我是有耐心的人,但他們讓我想要把他們的臉融化

Like I once made 'em spray, now I could make 'em put the K's away

就像我曾經讓他們煙消雲散,現在我要讓他們滾得遠遠的

Been thuggin' all my life, can't say I don't deserve to take a break

我一生都在當個流氓,也不能說我不值得休息

You'd rather see me catch a case and watch my future fade away

你寧願看我官司纏身而且未來一片灰暗

 

[Chorus: Rihanna]

You're gonna be, a shinin' star

你將會成為超級巨星

In fancy clothes, and fancy car-ars

穿著華麗的衣裳,坐著名貴的轎車

And then you'll see, you're gonna go far

然後你會看到,你的未來一片光明

Cause everyone knows, just who ya are-are

因為每個人都知道你是誰

So live your life (AYY! Ayyy ayyy ayyy)

所以不要顧慮別人,過你自己的人生吧

You steady chasin' that paper

你不停地賺著大錢

Just live your life (OHH! Ayyy ayyy ayyy)

就別管別人的想法,過自己的人生吧

Ain't got no time for no haters

沒有時間給那些酸民們

Just live your life (AYY! Ayyy ayyy ayyy)

就別管別人的想法,過自己的人生吧

No tellin' where it'll take ya

不用讓大家知道你會怎麼樣

Just live your life (OHH! Ayyy ayyy ayyy)

就別管別人的想法,過自己的人生吧

Cause I'm a paper chaser

因為我視台印鈔機

Just livin' my life (AYY) my life (OHH)

就過著我自己的人生

My life (AYY) my life (OHH)

我的人生

Just livin' my life (AYY) my life (OHH)

就過著我自己的人生

My life (AYY) my life (OHH) just livin' my life

我的人生,就過我自己的人生

 

[Verse 2: T.I.]

I'm the opposite of moderate, immaculately polished with

我是平庸的相反,被磨練的光光亮亮

The spirit of a hustler and the swagger of a college kid

我有著無比的自信像個招搖的大學生

Allergic to the counterfeit, impartial to the politics

對於虛偽感到過敏,對於政治保持中立

Articulate, but still I'll grab a nigga by the collar quick

清楚的表達我自己,但我依然會抓著黑人的領口

Whoever havin' problems with their record sales just holler Tip

不管誰只要遇到唱片賣不好就去大聲吶喊口訣吧

If that don't work and all else fails then turn around and follow Tip

如果這些方法都不管用,那就回頭換個方法嘗試

I got love for the game, but ay I'm not in love with all of it

我喜歡上了這個遊戲,但並不是喜歡這全部

Could do without the fame, and rappers nowadays are comedy

可以不求名利的做這些,但現在的饒舌歌手都是場喜劇

The hootin' and the hollerin', back and forth with the arguin'

充滿譏笑聲與吶喊,來來回回都是抱怨

Where you from, who you know, what you make and what kind of car you in

你來自哪裡,你知道誰,你做什麼以及你開哪種車?

Seems as though you lost sight of what's important when depositin'

就像是當你賺錢的時候,你的目光已經看不出什麼是重要的了

Them checks into your bank account, and you up out of poverty

他們檢查你的帳戶,然後你擺脫貧窮

Your values is a disarray, prioritizin' horribly

你的價值觀一團混亂,先後順序錯得離譜

Unhappy with the riches cause you're piss poor morally

對於有錢人的不滿,造成你道德錯亂

Ignorin' all prior advice and forewarnin'

忽視所有的好建議跟提醒

And we mighty full of ourselves all of a sudden, aren't we?

然後我們一瞬間讓自己變得很自我,不是嗎

 

[Chorus: Rihanna]

You're gonna be, a shinin' star

你將會成為超級巨星

In fancy clothes, and fancy car-ars

穿著華麗的衣裳,坐著名貴的轎車

And then you'll see, you're gonna go far

然後你會看到,你的未來一片光明

Cause everyone knows, just who ya are-are

因為每個人都知道你是誰

So live your life (AYY! Ayyy ayyy ayyy)

所以不要顧慮別人,過你自己的人生吧

You steady chasin' that paper

你不停地賺著大錢

Just live your life (OHH! Ayyy ayyy ayyy)

就別管別人的想法,過自己的人生吧

Ain't got no time for no haters

沒有時間給那些酸民們

Just live your life (AYY! Ayyy ayyy ayyy)

就別管別人的想法,過自己的人生吧

No tellin' where it'll take ya

不用讓大家知道你會怎樣

Just live your life (OHH! Ayyy ayyy ayyy)

就別管別人的想法,過自己的人生吧

Cause I'm a paper chaser

因為我視台印鈔機

Just livin' my life (AYY) my life (OHH)

就過著我自己的人生

My life (AYY) my life (OHH)

Just livin' my life (AYY) my life (OHH)

我的人生

My life (AYY) my life (OHH) just livin' my life

就過著我自己的人生

 

[Bridge: Rihanna]

Got everybody watchin' what I do, come walk in my shoes

讓每個人看我正在做什麼,站在我的立場

And see the way I'm livin' if you really want to

如果你真的想的話,看著我是怎麼生活的

Got my mind on my money

把心思放在賺錢上

And I'm not goin' awayyyyyyy

而且我是不會放棄的

So keep on gettin' your paper, and keep on climbin'

所以持續賺大錢並且持續往上攀爬

Look in the mirror, and keep on shinin' (shinin')

看著鏡子裡的自己,繼續保持光芒

Until the game ends, 'til the clock stop

直到遊戲結束,時間停止

We gon' post up on the top spot

我們會在頂端上留念

Livin' the life, the life

過著自己的人生

In the Windmill City got my whole team with me

和我的團隊住在有風箏的城市

The life, my life

我的人生

I do it how I wanna do

我照著我的想法過著我的人生

I'm livin' my life, my life

我的人生

I will never lose

我之後不會再輸

I'm livin' my life, my life

我正過著我的人生

And I'll never stop it

而且我不會停止

 

[Sample]

Miya hee, miya ho, miya hu, miya ha-ha

Miya hee, miya ho, miya hu, miya ha-ha

Miya hee, miya ho, miya hu, miya ha-ha

Miya hee, miya ho, miya hu, miya ha-ha

 

[Outro: Just Blaze]

So live your life

所以過著你的人生

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 老黃 的頭像
    老黃

    黃老先生有塊地

    老黃 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()